2. Gör ett lektionsupplägg utifrån gällande kursplaner, LGR 11, LGY 11.
3. Utforma ett bedömningsstöd ( matris, tabell, diskussionsunderlag ) Detta kan vara utformat att fungera som underlag i diskussion mellan lärare- elev, elev-elev (med- eller självbedömning) lärare-förälder, elev.
4.Håll din planerade lektion, del av lektion, uppstart etc.
5. Skriv uppgiften, reflektera kring hur ditt upplägg fungerar att bedöma utifrån ditt bedömningsstöd. Vad finns det för svårigheter, vad fungerade, hur skulle upplägget kunna utvecklas, finns det progression i lärandet?
bedömningsstödet= sida 1 i din text.
3-5 sidor enkelt radavstånd, Times New Roman
6. Lämna in uppgiften i Susannes postfack 10 April, vecka 15 tillsammans med en kopia på din ifyllda SWOT.
Ha det fint på praktiken alla!
Susanne
Hur är tanken att vi skall kunna finna en progression i lärandet på en lektion när progressionen i läroplanen bara beskrivs med små minimala skiftningar i enstaka formuleringar (på flera ställen skiljer det bara ETT ORD mellan de olika ÅRS kurserna)?
SvaraRaderaKan man få ig på uppgiften och att detta påverkar mitt CSN (vilket du nämnde i samband med förra uppgiften) Är jag tacksam om jag får veta det nu.
Jag har väldigt svårt att förstå läroplanen i just bildämnet. På återseende /Ola