Om
examination och sammanfattande och avslutande inlägg.
Hej
alla.
Snart har gestaltnings-perioden gått och presentationsveckan är här.
Snart har gestaltnings-perioden gått och presentationsveckan är här.
Till
till
fredag 25 maj vill
vi att
ni skriver
ett sammanfattande blogginlägg (eller det alternativ till blogg som
använts under gestaltningsperioden) av det gestaltnings-arbete som
ni har gjort.
Sammanfatta kort din process och ditt arbete. Besvara frågorna vad, hur och varför du har gjort den gestaltning som du har gjort. Presentera utvecklingen som har skett under gestaltnings-perioden. Hur började du och hur kommer slutresultatet att ta sitt uttryck? Vad har du lärt dig under arbetets gång?
Sammanfatta kort din process och ditt arbete. Besvara frågorna vad, hur och varför du har gjort den gestaltning som du har gjort. Presentera utvecklingen som har skett under gestaltnings-perioden. Hur började du och hur kommer slutresultatet att ta sitt uttryck? Vad har du lärt dig under arbetets gång?
Vi
tänker oss ett inlägg där ni i text verbaliserar processen och
resultatet.
Det här är både för att vi ska se hur ni tänker om det arbete som ni har gjort, men även en förberedelse (och träning) inför ”försvarandet” av den gestaltning ni har gjort.
Det här är både för att vi ska se hur ni tänker om det arbete som ni har gjort, men även en förberedelse (och träning) inför ”försvarandet” av den gestaltning ni har gjort.
Redovisningen
kommer att gå till så att du, din handledare och en opponent (en av
oss lärare: Nike, Mattias, Susanne eller Fredric) samtalar om ditt
arbete. Redovisningen pågår under max 40 minuter. Opponenten
inleder med att ge sin tolkning av det arbete som presenteras, vad
syns, vad och hur kommunicerar det som visas. Detta tar ca 10-15
minuter. Efter det ges du ca 10-15 minuter för att utveckla och
förtydliga ditt arbete och din gestaltningsprocess. Resterande tid
går till samtal och frågor från handledare och publik.
Ett
tips inför presentationen är att använda sig av det avslutande
blogginläggets delar VAD – HUR – VARFÖR på ett konkret sätt.
- VAD har jag gjort?Till exempel formella aspekter som materialval, teknik och presentation.
- HUR har jag gjort det?Olika vägar som har nått fram till resultatet, test av material, tekniker och annat mer processbetonat.
- VARFÖR har jag gjort mitt arbete på det sätt jag har gjort det?
Redovisningsdagar
måndag 28 maj – 31 maj, kl 9-16
Det
är obligatorisk närvaro på den egna redovisningstiden, men vi
förutsätter även att alla deltar i alla andras presentationer.
Måndag
28 maj
Mattias grupp/ Susanne opponent
Mattias grupp/ Susanne opponent
09:00-9:40
Peter
J
10
min paus
09:50-10:30
Anna AG
10
min paus
10:40-11:20
Ola K
11:30-
12:30 Lunch
12:30-13:10
Agnes
10
min paus
13:20-14:20
Anton
10
min paus
14:30-15:10
Josefin
10
min paus
15:20-16:00
Karazan
Tisdag
29 maj
Susannes grupp/ Fredric opponent
Susannes grupp/ Fredric opponent
09:00-9:40 Malin
S
10
min paus
09:50-10:30
Lisa
10
min paus
10:40-11:20
Anna N
11:30-
12:30 Lunch
12:30-13:10
Karin
10
min paus
13:20-14:20
Moa
10
min paus
14:30-
15:100 Malin
A
Onsdag
30 maj
Fredrics grupp/ Nike opponent
Fredrics grupp/ Nike opponent
09:00-9:40 Alexander
10
min paus
09:50-10:30
Mattis
10
min paus
10:40-11:20
Elin
11:30-
12:30 Lunch
12:30-13:10
Janita
10
min paus
13:20-14:20
Nathalie
10
min paus
14:30-
15:10 Sanna
10
min paus
15:20-16:00
Sara
Torsdag
31 maj
Nikes grupp/ Mattias opponent
Nikes grupp/ Mattias opponent
09:00-9:40
Lotta
10
min paus
09:50-10:30
Anna J
10
min paus
10:40-11:20
Jennie
11:30-
12:30 Lunch
12:30-13:10
Sandra
10
min paus
13:20-14:20
Marita
10
min paus
14:30-
15:10 Evelien
10
min paus
15:20-16:00
Kerstin
----.------------
Fredag
1 juni
Betygskonferens lärare
Betygskonferens lärare
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar